|
25.03.2013
22 березня в Національному гірничому університеті відбулося засідання Комісії з вищої освіти 0503 «Розробка корисних копалин» Науково-методичної ради МОН УкраїниПід час засідання були заслухані та обговорені доповіді представниці Інституту інноваційних технологій і змісту освіти О.В. Дашковської, представниці Дніпропетровської філії Інституту інноваційних технологій і змісту освіти А.В. Гончарової та секретаря Комісії В.О. Салова «Стан стандартизації вищої освіти з гірництва». Було запропоновано сформувати робочі групи з розробки галузевих стандартів вищої освіти за освітньо-кваліфікаційними рівнями спеціаліст, магістр відповідно до чинних нормативних документів спеціальностей: - розробка родовищ та видобування корисних копалин (за способом видобування) - голова робочої групи проф. Бондаренко В.І.; - шахтне і підземне будівництво – голова робочої групи проф. Роєнко О.М.; - буріння свердловин - голова робочої групи проф. Давиденко О.М.; - маркшейдерська справа - голова робочої групи проф. Халимендик Ю.М.; - безпека гірничого виробництва - голова робочої групи проф. Голінько В.І.; - збагачення корисних копалин - голова робочої групи проф. Пілов П.І.; - обробка природних матеріалів – голова робочої групи проф. Баранов П.Н.;
Обов’язковою складовою стандартів названо - «Засоби діагностики».
Заслухавши та обговоривши доповідь професора Л.Н. Ширіна «Обґрунтування пропозицій та заходів з відкриття нових спеціальностей гірництва» комісія запропонувала вийти з клопотанням до відповідних органів щодо внесення до Переліку спеціальностей за галуззю знань «Розробка корисних копалин» спеціальностей: - «Видобування корисних копалин (за способами видобування)»; - «Обладнання для видобування та переробки корисних копалин (за способами видобування та видами корисних копалин)»; - «Видобування та акумулювання шахтного метану».
Заслухавши та обговоривши доповідь Дашковської О.В., Письменкової Т.О. та Салова В.О. «Сучасні тенденції розвитку вищої освіти (за матеріалами Міжнародного семінару “Реалізація НРК та оцінювання компетенцій в Україні”)» Комісія констатувала, що: - формування документів за новими формами відповідно до наказу МОН України від 23 березня 2012 р. № 384 не враховує впровадження в системі вищої освіти України Національної рамки кваліфікацій, ЄКТС, компетентнісного підходу до проектування вищої освіти та Європейських рекомендацій та стандартів щодо забезпечення якості освіти; - регламентація форм деяких документів блокує автономність вищих навчальних закладів.
Наприкінці засідання члени Комісії запропонували надати в Департамент вищої освіти МОН України аналіз нових форм документів, обґрунтування необхідності корегування форм, зразки форм документів, що враховують вимоги часу.
ІАЦ НГУ |